måndag 7 maj 2012

Ledamöternas frågestund

En gång i veckan kommer en rad ministrar till riksdagen för att låta sig utfrågas av ledamöterna under väldigt kontrollerade former under en vecka. Tiden är knapp, man har inte många minuter på sig att ställa sin fråga och ministern har lika kort tid att svara på frågan så det gäller att tänka igenom vad man vill säga.
Frågorna kan handla om precis vad som helst och jag är imponerad över hur ministrarna kan ha kolla på så otroligt mycket och svara på nästan allt när de inte kunnat förbereda sig.

Jag har inte fått plats och inte heller tagit mig tiden att ställa en fråga tidigare så i torsdags den 3 maj gjorde jag min premiär. Jag ställde en fråga till Landsbygdsminister Eskil Erlandsson om Matlandet Sverige och det offentliga köket i grundskolan. Jag fick ett bra svar och det kan du se här via riksdagen hemsida.



Inga kommentarer: