tisdag 24 april 2012

Ny riksdagsvecka

Nu kör vi igen, riksdagsvecka och intensiv som tusan.

Jag kom till Stockholm redan på måndagskvällen så jag han lämna in min dator på service (vet inte vilken gång i ordningen, snart ger jag upp och skaffar mig penna och papper istället) och jobba undan en hel del mail och skrivbordsgöra.

Tisdag morgon började med rekordsnabbt utskott för att sedan följas av extra gruppmöte. Sofia Arkelsten lämnar posten som partisekreterare och ersätts av Kent Persson från Örebro. Vi fick möjlighet att i riksdagsgruppen möta både honom och Partiledar Fredrik.

Ordinariegruppmöte och lite annat smått och gott har sedan avlöst varandra denna mycket intensiva dag. Ska försöka ta mig till gymmet ikväll och springa lite i mina nya skor.

Veckan kommer sedan bjuda på seminarium om poloitisk påverkan, Kammardebatter om Naturvård, fiske och avfall. Oändligt många möten. Idrottsklubbens vårfest, där jag hoppas få danska skorna av mig. Ytterligare ett utskott och ett seminarium om djurrättsterrorism. Tre voteringar och möte med partiets äldregrupp.
På torsdag kväll har vi ett internt möte i partiet i Västerås där medlemmarna har möjlighet att ställa riksdagsledamöterna mot väggen sen måste jag åka till Stockholm igen eftersom jag tidigt som tusan åker till Ronneby på fredag för att göra studiebesök och hålla en föreläsning på min gammla folkhögskola. På fredag kväll är jag bjuden till Landshövdingen i Blekinge på middag, ska bli riktigt kul! På Lördag tänker jag och katten ha sovmorgon!

Inga kommentarer: