måndag 4 juli 2011

Almedalsveckan

Anlände Gotland igår kväll och han se halva MP talet. Efter att ha lyssnat på Fridolin och Ramson en liten stund gav jag upp. Löften utan grund och en utmålad framtid med allt för breda penseldrag kändes inte värt att lägga tiden på. När politiken dessutom helt byggs på Fridolins tunna folkhögskolekarriär och en inbjudan till lärarfacken att prata skola så kändes populismens vingslag allt för tydliga.

Ett härligt gäng från MUF Västmanland är här i veckan och jag anslöt mig till dem för att äta middag. Trött och vimmelkantig stapplade jag mig tillbaka till hotellet för att läsa lite underlag.



Vaknade med en överstrykningspenna i handen och ett bunt papper bredvid mig, jag han inte läsa så mycket igår inan jag somnade! Idag behövs det rejält med kaffe för att kicka igång systemet. Jag en rad möten framför mig och sedan en debatt med Naturskyddsföreningen om kemikaliepåverkan. Statsministern talar i Almedalen klockan 19 och sedan ska jag möta upp kollegor från våra nordiska grannländer för en liten konferens parallellt med mina andra åtaganden här under Almedalsveckan.

Inga kommentarer: