måndag 13 juni 2011

Sommaren närmar sig

Det är inte lätt att hålla sig inne och skriva på dokument och handlingar när det har varit ett sådant väder som det varit i helgen. Min balkong vänder sig dessutom mot söder så solen ligger på hela tiden.
Jag hade en plan om att åka ut till Grand National på Strömsholm tillsammans med Hallstahammars Moderaterna men en ny förkylning satte stopp för detta.

Min hals är dålig igen och jag kan knappt prata men detta till trots sitter jag nu på tåget till Stockholm inför en ny spännande riksdagsvecka. Jag börjar veckan med att träffa ett gäng unga Egyptiska parlamentariker som är i Sverige för att lära sig mer om vårt system och sätt att arbete. Jag träffar dem över en lunch och sedan ett seminarium som jag ska leda. Min röst bryts vart tredje ord så jag får göra det med hjälp av händer och fötter.

På tisdag träffar jag Findus och pratar fryst mat och sedan har vi som vanligt gruppmöte och på kvällen ska jag ut på något riktigt kul. Indiens talman är i Sverige på officiellt besök och på tisdag kväll bjuder Talmannen Per Westerberg in till middag och jag är med för att representera Moderaterna i Riksdagen, riktigt häftigt

Sedan följer fler möten och träffar under veckan för att på fredag avslutas med en extra debatt om fortsatta insatser i Libyen och därefter votering, hemfärd till Västerås för partimöte på kvällen. Tiden räcker inte till just nu, det märks att sommaren närmar sig med stormsteg och det är mycket som ska hinnas med innan Almedalsveckan som blir det sista jag gör innan några välbehövliga veckors vila i sommarstugan.

Inga kommentarer: