måndag 6 december 2010

Stora viktiga beslut för friheten

Ytterligare en vecka i maktens korridorer har sprungit förbi och vi närmar oss julen med stormsteg. Jag har inte hunnit få upp julpynt i något av mina tre hem eller mitt kontor. Men det ska det blir ändring på i veckan som kommer.

Den här veckan har jag hunnit med att vara på en mängd olika platser på en gång, mer om det senare. Viktigast denna vecka har varit riksdagen två voteringstillfällen.
Voteringen i sig är oerhört förvirrande och går supersnabbt, det gäller att hänga med i svängarna. det gjorde jag inte i onsdags då jag missade en votering. "Kammaren redo för votering?" Pang där smällde klubban och jag han inte trycka...som tur var spelade det ingen roll, vi vann ändå.

Jag har varit med och röstat för två viktiga lagar denna veckan. Ny alkohollagstiftning som gör det enklare att vara krögare. En suschirestaurang behöver inte längre ha ett stekbord för att få servera alkohol. Dessutom har vi hunnit med att avskaffa filmcensuren!

Inga kommentarer: