torsdag 18 november 2010

Papper i massor

Det känns som om handlingarna till utskottsmötena blir tjockare och tjockare. Igår damp det ner ett paket som var så tjockt att det inte fick plats i kuvertet. Förutom möten, post, telefon och mailbox att hinna med ska jag helst producera saker och hinna vara påläst inom mina områden...när ska jag hinna läsa?

Jag skyndade tillbaka till kontoret igår efter svensk-japanska parlamentarikerföreningens årsmöte med efterföljande föreläsning om Japans historia (som kanske inte har helt med mitt utskott att göra men nog så viktigt endå!). Vid midnatt släkte jag lampan för att konstatera att jag inte kommer hinna med all läsning men sammanfattningar och för mig viktiga områden var klara.

Idag på mötet så ser jag vissa sprättar kuverten för första gången. Jag måste tro att de har en fantastisk bra dragning i sina partigrupper helt enkelt. Vi i Moderaterna har ett fantastiskt stöd i vår arbete men lite eget ansvar måste man faktiskt ta själv!

Inga kommentarer: