tisdag 9 november 2010

Åter i Stockholm

Tillbak på kontoret i Stockholm efter en skön, lung och intensiv helg. Här väntade möten, handlingar och otroligt mycket planering.

När jag klev av tåget hade södra Sveriges oväder hunnit ikapp mig och det blåste uppifrån och nedifrån på en gång av snöblandat regn, jag han bli genomblöt mellan centralen och riksdagen. 15 minuter att slänga in resväskan på rummet och byta kläder sedan rast iväg på förmöte inför utskottet.
Utskottet idag hade besök av Ekologiska jordbrukare som talade om utmaningar för framtiden inom sitt område. De som har gått över till ekologiskt lantbruk har ofta gjort det av ett ideologiskt själv, nu behövs det en politisk putt i någon riktning för att få fler att gå över. För mig handlar det inte om lagar eller regleringar utan mer ändra sättet vi tänker på, en klar utmaning.

Efter utskottet iväg till miljödepartementet för första gången. Regnade det mycket innan på morgonen så var det inget mot vad det gjorde nu. Jag fick träffa miljöministern med blöta föttter. Spännande att höra om allting som har hänt sedan Köpenhamnsmötet och vad som är på gång inför Cancon konferensen om några veckor.

Rusa tillbaka till riksdagen igen. Moderatgrupp för utskottet och sedan riksdagsgrupp....puhu, äntligen på kontoret igen och har hunnit jobba undan lite. Men nu får det räcka, måste sova lite inför imorgon som blir en ny spännande dag i frihetens tjänst.

Inga kommentarer: