fredag 24 september 2010

TACK

Det har varit väldigt tyst här på bloggen en tag nu men nu ska det bli ändring på det.

Efter flera dagars räknande hos valmyndigheten är det nu klart. Moderaterna har gjort ett fantastiskt val i landet, i Västmanland och i Västerås. Vi kommer bilda regering med Fredrik som stadsminister även om det blir en minoritetsregering Vi har tappat majoriteten i Landstinget även om Moderaterna gick framåt. Hur det kommer bli i Västerås är ännu oklart då det hänger på några få mandat i fullmäktige.

Jag kan numera titulera mig själv riksdagsledamot eftersom Moderaterna tagit tre mandat i Västmanland. Jag vill tack er alla som hjälpt till och stöttat denna valrörelse och inte minst till alla er som hjälpt till i valarbetet.

Jag vill rikta ett extra stort tack till några riktiga hjältar i partiet.
MUF Västmanland, ingen kan kampanja som ni!
Jenny Olsson en riktig klippa och inspiratör när det kommer till dörrknackning.
Roger, Micke, Sverre, Carro, Sofie, Stephanie och Johan ni har peppat och stöttat i vått och torrt, tack!

Nu börjar en ny tid för mig och jag hoppas ni vill följa med mig till riksdagen i den här bloggen framöver. I morgon åker jag till Bryssel för att gå sista delen av moderatkvinnornas utbildning. Utbildningen ligger lite risigt i tiden just nu med tanke på riksdagens öppnande den 4 oktober men det ska bli riktigt skönt att åka bort några dagar även om det kommer bli en hel del arbete.

1 kommentar:

Jenny sa...

Grattis grattis grattis! Världens bästa Åsa är på väg till riksdagen! Tjohoo! Och är det någon som är inspirerande, välkomnande och glad så är det du! Och det är bra att du inte lämnar Västmanland helt, vi har en hel mandatperiod att rocka på! :o)