fredag 27 augusti 2010

Vilken härlig tid

Jag har inte glömt bloggen, det har bara kommit en massa andra saker mellan Igår knackade jag först dörr på Bäckby. Sedan åkte jag vidare till Studieförbundet Vuxenskolan på Bäckby och tillsammans med Elisabeth Unell försökte vi förklara vad Moderat politik är och hur den funkar. Det kom upp en massa spännande frågor om vad utanförskap är i form av trygghet. För många handlar tryggehet om just jobb och ett arbete löser i sin tur utanförskapet i samhället. Vi var alla överens om att språk är viktigt och att bästa stället att lära sig det är på en arbetsplats.

Jag hade lovat att åka ner på stan och ta en öl tillsammans med min goda vän Fredrik Dalmo efter Bäckbysamtalen men det visade sig att Fredrik satt i en debatt i stadsbiblioteket om energi och miljö så jag gick dit och lyssnade istället. Nu han jag inte höra hela debatten men Fredrik briljerade i sitt slutanförande genom att helt enkelt säga att energi och miljö hänger ihop och är ett globalt ansvar som vi i Västerås måste ta lika mycket ansvar för som resten av världen.

Inga kommentarer: