tisdag 10 augusti 2010

Jag finns på nätet

SvD sågar idag politikers närvaro på nätet. Visst några få undantag finns men de inte är många. Av mina moderata kollegor syns bara Henrik von Sydow och Kent Persson på svenskans ranking av topp tio.

Vi är många som bloggar, twittrar och finns på facebook men det är svårt att nu ut med sina budskap. I USA blev nätnärvaron en valvinnare och trenden sprider sig som en löpeld över världen och så även här hemma. Men kommer det verkligen spela roll i Sverige? Jag har en känsla av att närvaron på nätet mäts i antalet forum eller inlägg istället för innehållet just nu och då känns tiden som läggs framför datorn nästan meningslös.

Detta till trots, jag kommer fortsätta blogga och framtiden får utvisa om min blogg kommer finns med på någon lista i framtiden eller ej.

SvD

Inga kommentarer: