torsdag 11 februari 2010

Toppen och botten

Jag fick just det här i min hand av en miljöpartist som undrade hur långt jag kommit i livet:

Statustoppen:
  1. Var allmänbildad
  2. Vara duktig på sitt arbete
  3. Ha en egen hoparbetad förmögenhet
  4. Att flytande kunna tala många språk
  5. Vara en duktig och engagerad förälder

Statusbotten:
  1. Ha en minst 15 år yngre fru
  2. Äga en äkta päls
  3. Gå i kyrkan varje söndag
  4. Ha en minst 15 år yngre man
  5. Förbättra sitt utseende med medicinska hjälpmedel

(DN, källa: united minds)

Jag kan konstatera att jag är lite av varje. Jag är ganska allmänblidad men jag är kungen av onödigt vetande. Jag vet att jag är duktig på det jag gör, sen är det inte alltid som alla andra förstår detta! Jag jobbar på min förmögenhet, men bilen var lite av ett ett steg fram och två bakåt förstås.

Jag har varken man eller fru eller barn, men jag är en oerhört engagerad faster med päls som kan svära obehindrat på minst fyra språk. jag sitter i kyrkorådet och jag har förbättrat mitt utseende avsevärt genom att ha en badrumsspegel som sitter så högt att jag inte kan se mer än luggen i den!

Inga kommentarer: