måndag 15 februari 2010

Snö, OS och viltvård

Vilken härlig helg det har varit. Förutom att den varit allt för kort och att det är för långt till Blekinge så har det varit toppen.

Min plan var att titta på OS invigningen som gick mitt i natten, så blev det naturligtvis inte. Istället somnade jag som en sten i våra nya julklappstäcken som vi äntligen bäddat med. Jag fick nöja mig med en fantastisk repris på lördagen istället.
Jag är egentligen inte så förtjust i sport och det bästa och enda som är kul med OS brukar vara den färgsprakande invigningen, men ibland kan jag få för mig att följa något alldeles maniskt och så blev det med damernas skidskytte på lördagen. Ruskigt spännande trots bristen på medaljer. Nu ser jag fram emot att herr hockeyn ska börja.

Vi har försökt rädda altantaket i år genom att skotta i förebyggande syfte. Halt, tungt och alldeles livsfarligt. Precis vad jag gillar. Vi fick ner helt enorma mängder snö så vi hoppas det står pall i år, det gör det inte alla år nämligen.

Det finns några stackars kaniner som springer runt utanför byn och nu börjar det bli ont om mat. De har desperat försökt gnaga lite på allting i trä väg i brist på mat så nu har vi börjat stödfodra dem. Med hjälp av lite stulet ensilage så har vi försökt hitta matställen för kaninerna utan att rovfåglarna kan mumsa på kaninerna. Förhoppningsvis så har vi stora tjocka välmående kaniner som jag kan laga gryta på till sommaren tackvare denna insats!

Inga kommentarer: