fredag 11 december 2009

Samma tåg men nya sånger

Nu har Rösegårdsskolan varit här och lussat för oss, cafeterian var fylld till bristningsgränsen. Det var nästan lite svårt för den stackars läraren att koordinera var alla skulle få plats i tåget, som tur är så har vi en handgriplig ordförande i Landstingsstyrelsen. Han organiserade upp det med Lucia i mitten, tärnorna fram, stjärngossarna bak och lite tomtar på var sida. Till min glädje såg jag en liten pepparkaksgubbe i tåget också, min position som mindre!
Tåget sjöng några klassiska lusse sånger men även några i lite mer modern tappning. Vad sägs om Per Gessles "vi går och fiskar" omgjord till "Vi går och lussar", inovativt och positivt

2 kommentarer:

Chellio sa...

F ville absolut vara snögubbe i år men det fick bli pepparkaka=)) M håller fast vid sin tomteklädsel.
Hur går det med böckerna du lånade *nyfiken* var det något för dig?
// Michelle

Åsa Coenraads sa...

Hellre det är gran som jag ville vara ett år, det samma mamma nej till när jag absolut proppsade på att få barr fastsydda på dräkten!

Jag har dessvärre inte börjat på böckerna ännu, men det blir förhoppningsvis lite läsande i helgen. Mellan pepparkakor, sprittsning och chokladrutor...