fredag 9 oktober 2009

Ordförande fokus del 2

En svinkall Januarimorgon satte jag mig tillsammans med några andra moderater från Västmanland i en buss på väg till Jönköping för att under en dag grillas och drillas i allt vad en ordförande i en lokalförening bör kunna. Nu är det dags för del två.
Med det finns väsentliga skillnader, klockan är inte halv fem på morgonen, det snöar inte och jag ska vara i Västerås och inte Jönköping.

Nu är ordförandeutbildningen regionaliserad för att få fler att komma, Svealandsregionen har mycket föredömligt lagt sin utbildning i Västerås, det tycker vi om!
Jag hoppas få mer på benen gällande planeringen inför valet och lite tips och tricks från andra i samma position som jag själv är i. När jag var distriktsordförande i MUF så kom jag alltid tillbaka från den här typen av utbildningar med ny energi och sprudlande med bra idéer för att utveckla distriktet och jag hoppas på det samma efter ikväll.

Inga kommentarer: