fredag 30 oktober 2009

Middag med släkten

Allt för sällan umgås jag med min familj och mina släktingar, även om jag vill så räcker tiden aldrig till tyvärr.

Ikväll är dock ett undantag, middag hemma hos pappa hemma i Västerås. Vid middagsbordet talas ikväll svenska, engelska, finska och rumänska. Sen har min pappa en tendens att växla över till holländska eller tyska när han blir trött. Min lillebror kallar oss för familjen multikulti!

Men det är svårt att släppa politiken hemma, alla vet att jag brinner för vad jag tror på och de vet exakt vilka knappar de ska trycka på för att jag ska leverera brandtal om vad jag tror på. Kvällen är ännu ung men vi har redan debatterat piratpartiet, finska skolsystemet och Obamas förmåga att skapa fred i mellanösten. En helt vanlig kväll hemma hos familjen Coenraads, där debatten är viktigare än åsikten.

Inga kommentarer: