tisdag 6 oktober 2009

Kultur och Politik, hand i hand


Matt och svag släpade jag mig iväg till jobbet för en intensiv dag med möten hela dagen.


Vid tre tiden åkte jag och vår ombudsman iväg till Kungsör tillsammans med Caroline Högström, distriktsordförande i MUF. Kungsör byter lokal till en större och fräschare Behovet av en så stor yta finns inte idag och föreningen har därför bestämt sig för att låta några av ortens lokala konstnärer ställa ut sin konst i lokalen samtidigt. Ett trevligt initiativ när politik, näringsliv och kultur kan samverka för ortens bästa.

Dagen till ära fick jag hålla ett kort tal och klippa ett blått sammetsband. Stort tack till Kungsörsmoderaterna som alltid ställer upp och fixar. Den här gången hade de grävt fram min gamla valaffisch från 2006 som är minst lika aktuell idag som då. Bärgslagsbladet har idag en artikel om invigningen.

Inga kommentarer: