tisdag 29 september 2009

Kursstart


Det pirrade i hela mig när jag närmade mig Studiefrämjandet idag. Tillsammans med Caroline Högström började jag fundera på vilka som skulle gå samma kurs som vi ju närmare vi kom lokalen. Vilka såg ut som blivande jägare? Vi började skratta när vi insåg att vi kanske inte såg ut som de "klassiska" jägareleverna heller, Carro i klackar och kort kjol och jag i kavaj och rosa keps, ibland får man äta upp sina fördomar direkt.


Väl in i lokalen så var det en hel del unga människor och några bekanta ansikten, jag känner kursledaren visade det sig. Framför mig var sju böcker uppstaplade och det luktade precis som när man började skolan av nya obläddrade böcker och förväntan i luften.

Att ta jägarexamen kommer bli en utmaning, förutom en hel del att läsa och lära sig så ska det tenteras och skjutas upp. Vi blir inte klara till jul som jag trodde utan först till midsommar. Jag kommer med andra ord inte få äta ett egen skjutit vildsvin innan sommaren!
Nu ska jag se ett avsnitt av desperate housewives med en kopp te och sedan läsa lite om harjakt, trevlig kväll.

Inga kommentarer: