tisdag 29 september 2009

Censur på landstinget

Att det råder kommunism i Kina och på Cuba det vet vi alla, och att de väljer att censurera är heller inget nytt men att vi gör det i Sverige och i Västmanland känns lite förlegat och byråkratiskt!

Sedan i måndags så har landstingsdata valt att stänga av Facebook på alla sina uppkopplingar. För mig som förtroendevald och politisk sekreterare är detta oerhört problematiskt.
Man kan tycka vad man vill om Facebook och andra comunitys på nätet men de är otroligt bra sätt att nå ut till många människor på en gång. Visst kan man tycka att jag skulle kunna använda facebook på min fritid, men hur gör man då när man använder det som ett arbetsverktyg.
Vi mailar via facebook, jag möter väljare och jag oppinionsbildar på nätet. Att stänga av facebook är som att censurera, censur är kommunism.

2 kommentarer:

Antonia sa...

Hade detta varit på facebook så hade jag like-at!

Sussane sa...

Urfjantigt att stänga av internetsidor på arbetsplatser! Sandlådenivå tycker jag!