fredag 26 juni 2009

Till Ukraina

Via Tallin, Borispol och Simferopol är jag nu påväg till Krim. Återigen har jag fått möjligheten att resa med Moderaternas internationella stiftelse JHS till ett ställa jag troligtvis aldrig hade kommit till annars.

Vi ska den här gången inte möta våra Vitryska vänner utan istället träffa våra Ukrainska. Det är återigen dags att hjälpa Ukraina att bli starkare i sin kämpa för fred och frihet. Ukraina är ett intressant land på många sätt men också viktigt med tanke på sitt geografiska läge mellan Ryssland och EU. Ukraina har länge försökt bli mer marknadsekonomiskt och självständigt för att bygga upp en stark ekonomi och stabilitet i landet, detta gillar inte Ryssland och straffar dem därför i alla försök.
Jag ska tala om ledarskap och hur man behåller människor i en organisation utan mutor och pengar. Återigen är jag tacksam för min långa bakgrund u ungdomsförbundet som verkligen lärt mig vikten av att kämpa för ett gemensamt mål och känna glädje under alla de timmar man lägger ner.

Jag vet inte hur mina möjligheter att blogga kommer se ut när jag väl kommer fram så jag får önska en trevlig helg och på återseende.

Inga kommentarer: