tisdag 2 juni 2009

Landstingsstyrelsen

Det blev en lång landstingsstyrelse idag. Majoriteten har en hel del på gång och för att hinna med så mycket som möjligt innan sommaren så var ärendelistan gedigen idag. För att få mer kunskap om de ärenden som kommer upp föregås ofta beslutpunkterna av föredragningar, så även idag. Vid halv femtiden kom landstingsrådet upp i korridoren och konstaterade att de inte kommit in på beslutspunkterna ännu och att han lovat hämta sin fru på stationen. Återigen tackar jag gudarna för mitt körkort när jag satte hastigt satte mig i bilen på väg till centralen.

Väl tillbaka på landstinget kunde jag konstatera att styrelsen varit snabb eftersom de vid sex tiden redan var färdiga. Hurra, budgeten är tagen i landstingsstyrelsen. Nu ska den bara tas i fullmäktige så kommer det hända fantastiska saker i landstinget framöver. Om vår budget kan du läsa här och här.

Inga kommentarer: