torsdag 4 juni 2009

Kampanjförberedelser



Efter en sen lunch så han vi med en massa saker på kansliet idag. Det var inte så stor idé att gå ut på stan igen då det fortfarande regnade. Dessutom var jag fortfarande fuktig om fötterna och frusen efter mitt passa i valstugan.

Med en massa raska händer så gick packandet av frukostpåsar som en dans, vi var färdiga på några timmar. Vi har packat påsar med kampanjmaterial som ska användas under resterande kampanjer. Alla arbetsmetoder är tillåtna i kampen för fred, frihet och demokrati...men jag har nog sträckt mig lite i ena skinkan nu.

Trötta och lite svettiga så tog dagens kampanjhjältar en välbehövlig fika på Waynes för att ladda batterierna. Väl igenom halva min cheescake så kom jag på att den innehåller mjölk, kommer bli en natt med ont i magen...men vad god den var ;)




Tanken var att vi skulle möta upp lite folk från riksorganisationen lite senare och kampanja tillsammans ett tag till. Tyvärr blev det inte så då kampanjteamet blev kvar i Enköping då EU´s katastrofala arbetstidsdirektiv gjorde att chauffören inte fick köra sträckan Enköping - Västerås utan att ha vilat först.

Inga kommentarer: