måndag 11 maj 2009

Länsförbundsstämma

Årets stora årsmöte för Moderaterna i Västmanland gick i lördags av stapeln i Kungsör. Stämma har vi varje år så det är inget konstigt men den här dagen var lite extra, Länsförbundet fyller nämligen 100 år i år och det firade vi med en extra guldkantad stämma och stor middag på kvällen.

Vi hade den stora äran att ha riksdagens talman Per Westerberg som stämmoordförande och mig själv som stämmosekreterare. Under dagen hölls det tal av Lena Adelsson Liljeroth, Charlotte Cedersköld och Gunnar Hökmark. På kvällen gästades vi av både Tobias Billström och Mats Svegfors.

Det blev en helt fantastisk dag, solen strålade och Kungsör visade sig från sin bästa sida. Stämningen var god och debatterna gick högt, min tår ömmar fortfarande och det brukar vara ett tecken på en bra fest. Jag åkte båt hem från Kungsör och väl i Västerås började magen kurra och ett nattligt besök på McDonalds kändes givet. Väl hemma släckte jag inte nattlampan förren vid halv fyra, priset jag kommer få betala är en trötthet resten av veckan men det var det värt.

Inga kommentarer: