måndag 20 april 2009

Vem var Vitryssen?

Jag har fått en fråga om vem det var som var här från Vitryssland och om jag inte kunde lägga ut en bild på henne. Svaret på den frågan är nej, jag kommer inte berätta vem hon var eller lägga ut en bild på henne.

Det är ingen hemlighet att vi har två systerpartier i Vitryssland och att vi aktivt hjälper dem att bygga upp sina partier med hjälp av kunskap, pengar och utbildning. Det är inte förbjudet i Vitryssland att tillhöra oppositionen, men regimen gör allt vad d ekan för att sabotera och förstöra för dem som vågar.
Tyvärr så blir våra unga vänner ofta arresterade, utslängda från sina universitet eller helt enkelt undanröjda från sin arbeten och familjer. Av den anledningen kommer jag inte att berätta vem det är som varit här. Vill regimen straffa mina vänner för kampen om fred, frihet och demokrati så får de jobba själva.

Inga kommentarer: