söndag 19 april 2009

Huliganer


Dagens förbundsråd avbröt idag att det dånade till utanför fönstret. Utanför tågade VSK klacken som var på väg till någon match på Rocklunda området. Jag kan inte påstå att jag är sådär särskilt intresserad av sport så länge jag inte får utöva den själv och jag har absolut ingen koll på vad som händer.


Nu tror jag inte att VSK är några huliganer som klack men det finns säkert en och annan som bryr sig mer om att slåss än att titta på fotboll. Men de finns andra fotbolls lag som har problem med det där. Nu är det tyvärr inte så att huligan problematiken stannar i en fotbollsklubb utan det kommer att påverka hela samhället. Oftast bråkas det på offentliga platser och då är det kommunen budget som får betala kallaset. Människor blir skadade och då är det landstinget som får betala, det är inte ok. Jag anser att fotbolls klubbarna eller snarare suporter klubbarna borde få stå för den här kostnaden själva.

Inga kommentarer: