torsdag 2 april 2009

riktig oturs vecka

Förra veckan var det någon som tog min nya cykel utanför landstinget. Cykeln var inte mer än ett halvår gammal och jag hade efter mycket vånda äntligen köpt en ny fin cykel som skulle kunna hålla resten av mitt liv. Nu är det en materiell sak och jag är välförsäkrad så det där ordnar dig. Men igår hände något riktigt otrevligt, jag har blivit av med min kalender

Min almanacka är mitt liv, jag har allt nedskrivit i den. Jag är dålig på att komma ihåg möten och det är därför min kalender är så viktig. Nu när den är borta så är jag rädd för att jag kommer missa en massa viktiga tider och möten. Det känns som en del av mig själv är bortryckt, en välfyld kalender blir ju lite av en dagbok för vad man gjort under ett år. Missar jag möten framöver så ber jag om ursäkt för detta redan nu.

Inga kommentarer: