fredag 13 mars 2009

SJ - service företaget

Så trött jag blir på SJ, lite service kan man väll bjuda på? Idag ska jag som sagt åka till Blekinge och för att sparalite på miljön åker jag tag, för att spara lite på mig själv så har jag bokat en 1 klass biljett. Nu är det så olyckligt (eller lyckligt) att SJ bygger ny bro i Katrineholm så då får vi passagerare anpassa oss. För mig är det då självklart att se till att passageraren får en så smidig och bekväm resa som möjligt med tanke på omständigheterna.

Istället för att boka om mig via Stockholm så får jag nu åka via Örebro och Mjölby, min 1 klass biljett byts ut mot 2 klass eller buss och jag kommer få åka 30 minuter tidigare än beräknat och kommer fram cirka 30 minuter försenad. När jag då frågar om jag kan boka om min biljett till en 2 klass eller kompenseras på något sätt så blir svaret: nej, sådant här får man räkna med och i det här fallet gäller inte resegarantin.

Snälla SJ inför en kvalitets garanti och försök sätta resenärerna i centrum med ett leende på läpparna.

Inga kommentarer: