tisdag 3 mars 2009

Hundfika


Kvällsfika hos min vän Susan tillsammans med pojkvännen, Jocke och båda hundarna. Jag blev först livrädd när jag kom in, så städat och prydligt. Lerig hund vintertid luktar nämligen inte bara det hårar också något helt enormt. Sen slog det mig att Sus har levt ihop med en schäfer i tre år, hon om någon bör vara van vid hår!


Fika och passivitetsträning stod på schemat ikväll och det gick faktiskt riktigt bra, trots att båda hundarna var på lek humör. Eftersom Jocke är tillbaka i ungdomsförbundet efter några års frånvaro nu som 2:e vice distriktsordförande i MUF Västmanland. Inte helt oväntat blev det en hel del prat om gamla minnen och framför allt euro kampanjen 2003 då vi tre kampanjade tillsammans under en lång tid. Tror dessvärre inte att Sus pojkvänn hade riktigt lika kul som vi.


Det känns otroligt skönt att ha vänner som känner en och som delar en del av ens historia. Jag hoppas det blir många fler kvällar som den här och eftersom det ryktas om att någon är på väg att köpa hus så kan det nog bli så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skrattar, nej men han får tåla att jag å mina vänenr pratar gamla minnen =) Du, det var nåt ju sjukt mycket hår från Tikki och typ ett hårstrå från Jet. Jag måste erkänna att jag jagade runt med handdamsugaren redan samma kväll efter att ni gick *ler*, man vänjer sig snabbt med rent. Men snart får jag väl vänja om mig igen :/
Vi ska kolla på tre hus nästa vecka när jag kommer hem från Thailand så det blir spännande. Men vi kan träffas å fika även när vi inte bor i hus =)

PS. Tikki ser ut att trivas, så ska alla hundar ha det. Har tappat bort räkningen på hur många gatuhundar jag sett idag. Ligger vid sidan av en trafikerad väg och sover, fruktansvärt..

Mer skattepengar till dog rescue!