torsdag 19 mars 2009

Besök på Källbogården

Idag har jag gjort ett studiebesök på Källbogården, ett äldre boende i Surahammars kommun.
En verksamhet för dementa med boende, vårdplatser och rehabilitering.

Här precis som på många andra ställen finns en fantastisk personal som brinner för sina uppgifter med styrka och glädje i blicken.
Det är syn att vårdyrket värderas så lågt som det gör och att det är så kvinnodominerat som det är. Jag tror att det skulle behövas fler män här, de gamla består ju av både män och kvinnor.

Nej nu ska jag samla ihop alla mina papper sedan bär det av till Stadshuset där min moderat förening ikväll håller årsmöte med EU tema. Lite orolig är jag över att allting inte ska falla på plats. Talare, dagordningar, papper och tårta, allt måste klaffa för det perfekta årsmötet.

Inga kommentarer: