söndag 22 februari 2009

Ukraina

Så har jag slutfört min resa till Kiev i Ukraina, jag sitter på flygplatsen och ska påbörja min resa tillbaka till Sverige. Jag har varit här som talare på en utbildning för moderaternas vitryska systerparti. Vi kan inte träffa våra vänner i Vitryssland eftersom regimen inte släpper in oss i landet och vi får därför träffas i andra länder för att hålla våra möten och utbildningar.
Jag önskar jag hade sätt mer av Kiev, det är en stor och vacker stad som är värt ett besök. Det är min första gång i Ukraina och jag önskar jag hade sätt mer än vad jag gjort den här gången men så blir det när man är på snabb visit i ett land.

Jag är oerhört trött efter de här två dagarna, när jag kommer hem har jag flugit i 10 timmar för att hålla två föredrag, man kan fråga sig om det är värt det. För mig är det värt all möda det ger oerhört mycket tillbaka och jag känner mig nu helt övertygad om att jag valt rätt ideologi att arbeta för.

Jag ska skriva mer om detta imorgon när jag hunnit reflektera mera, nu vill jag bara sova.

Inga kommentarer: