tisdag 17 februari 2009

Kontorsdag


Det händer allt för sällan men idag har jag haft en heldag på kontoret. En dag helt utan möten är ovanliga på landstinget. Jag har fått bort en massa saker från skrivbordet och min "att göra" lista börjar närma sig slutet vilket känns enormt skönt.
Den här veckan är nämligen allt för kort. Imorgon är det fullmäktige och på torsdag har jag möten fram och tillbaka hela dagen varvat med studiebesök och på fredag flyger jag till Kiev för att föreläsa i helgen.

Ikväll skulle vi egentligen haft talarkväll men i sista sekunden fick jag reda på att mötet var inställt. Toppen tänkte jag en ledig kväll, vad ska jag göra då? Jag satt kvar på kontoret till åtta!
Som tur var hade Moderaterna kandidatskola på landstinget och jag fick besök av Tove, en blivande landstingspolitiker.

Nu blir det kvällsmat och fullmäktigehandlingar, det kommer bli ett långt möte imorgon och det gäller att vara förberedd. Förresten håll utkik i VLT imorgon, det kan hända att jag är med i tidningen!

Inga kommentarer: