söndag 1 februari 2009

Kall söndag

Mitt hus hänger inte med i temperatur svängarna alls, eftersom det är kallt ute så har även jag kallt inte just nu. Dagen har gått ut på att vara nedbäddad, i sängen eller i soffan för att inte tappa värmen.

När jag vaknade i morse så visade nyheterna på hemska bilder av hur dun rycks från levande djur och sedan säljs i Sverige. Här finns det verkligen en möjlighet att visa på konsumentmakt och hur marknaden kan styras, kapitalism. Vi vet nu att vissa företag väljer att använda produkter som framställs genom djurplågeri och vi kan därför göra ett aktivt val att inte köpa
och producenterna tvingas till förändring.
Eftersom jag inte äger några dumprodukter så slipper jag somna med dåligt samvete i kväll och kan vakna upp för ännu en vecka på landstinget.

Inga kommentarer: