torsdag 18 december 2008

Välkommen till verkligheten


Det blev en stressig dag igår med landstingsstyrelse och ett berg av papper på skrivbordet som måste jobbas bort innan julledigheten. Dessutom var jag på kurs i Stockholm i går kväll, jag lyckades somna på tåget och kände mig inte helt i form när jag tågade in på moderaternas kansli i Stockholm men det gick fort över.


Jag sprang upp på Jarl Hjalmarsson Stiftelsen och hämtade böcker inför lördagens utbildning med MUF Västmanland och han med en 5 minuters uppdatering av vad som händer i världen just nu.


Kursen, välkommen till verkligheten är ett spännande projekt som jag nu ska vara en del av.
Mycket i den svenska välfärden fungerar bra, Samtidigt tror vi att mycket kan bli bättre. Inom moderaterna arbetar vi nu för att försöka hitta svaren på hur vård, skola och omsorg kan utvecklas. Efter en rad besök i dessa verksamheter tror vi att de som arbetar i verksamheterna sitter på många av svaren som vi behöver för att utveckla vår politik.

Inga kommentarer: