fredag 14 november 2008

Till Vilnius


Nu lämnar jag er ett tag. Jag åker om några timmar till Vilnius för att hålla ett par föredrag om medlemsvård och organisation för vårt Vitryska systerparti. Man kan fundera på varför jag gör detta i Vilnius och inte i Minsk. Tyvärr är det så att vi inte kan vara i Vitryssland eftersom våra vänner blir arresterade och fängslade för att driva oppositionspolitik och vi, jag vi kommer inte in i landet alla gånger!

Nu lär vi upp oppositionen utomlands för att de själva ska kunna utbilda sig och sin organisation vidare på hemmaplan en vacker dag hoppas jag kunna vara med och se en ny majoritet ta plats i Vitryssland och diktatorn störtad. men fram tills dess så återstår en hel del arbete och det är det jag ska göra den här helgen.

Vi ses på söndag och då med bilder. Trevlig helg.

Inga kommentarer: