fredag 21 november 2008

herrgärdetsvårdcentral


Idag har jag suttit på Herrgärdets vårdcentral i Västerås hela dagen. Jag har varit där med landstingets sjukvårdsutskott för att ta emot patienternas synpunkter på vårdcentralen och det bemötande de får i vården. Jag brukar tyck att de här träffarna är ganska bortkastade eftersom vi inte är där som politiker utan som befolkningsföreträdare. Jag för min del förstår inte skillnaden. Som vald politiker är man folkvald och därmed en befolkningsföreträdare.

Idag gick det bra, vi fick in en hel del synpunkter och kommentarer. Nya telefonsystemet är problematiskt, yngre anser det bra och äldre tycker att det är besvärligt. Alla kan inte bli nöjda men när tillgodoser vi flest? De som är nöjda kommer sällan in med sina kommentarer.

Inga kommentarer: