tisdag 28 oktober 2008

Ölen som förföljer mig


Jag gick ner för att fika och kom tillbaka för att hitta ett flak med lättöl på mitt kontor...

Det finns en historia om den här ölen som jag trodde jag lämnat bakom mig men inte. Förra hösten hade jag ett studiebesök från Dalarna här, en av mina uppgifter var att organisera lunch på landstingskansliet. Till lunchen serverades det lättöl och mineralvatten. Eftersom jag är sparsam av naturen så tog jag naturligtvis med mig resterna till kontoret, bra att ha.

Inte så smart visade det sig. Snabbt spred sig ett rykte i partiet om att det pimplades öl på mitt kontor, och elaka rykten har en tendens att bita sig kvar... Snabbt åkte lättölen därför in i ett skåp och har stått där sedan dess, nu när vi flyttade så lämnade jag medvetet kvar ölen på gamla landstingskansliet. Nu har de hittat tillbaka till mig...

Inga kommentarer: