tisdag 16 september 2008

Första höstgrytan

Ytterligare ett hösttecken hemma hos mig är att första långkoksgrytan står och puttrar på spisen. En härlig doft av stekt lamm, grillade tomater och lök sprider sig i lägenheten. Mitt ända problem nu är att jag vill ha mat NU och grytan ska nog minst stå på en timme till för att bli så där len att köttet riktigt trillar isär när man sätter gaffeln i det. Tur att jag ha lite att läsa i kväll medans jag väntar...

Förresten, hösten absolut roligaste serie är tillbaka på TV och jag har missat det. Svensson Svensson började i lördags och sänder 13 ny inspelade avsnitt i höst, och har du som jag missat detta så går det en repris på SVT 24 ikväll kl 21.00. Jag kan se de här avsnitten hur många gånger som helst, svensk familjekomik när den är som bäst!

1 kommentar:

Anonym sa...

Shit... dig måste man ju komma och käka hos någon dag!!! :) Vi ska ner till sala fösta dagarna i oktober... kanske en date med monstret och mig?!?! Ev. får väl Z följa med också...

Carolina