tisdag 29 juli 2008

Sol sol strålande sol!


Puhu vad varmt det är, solen strålar och luften står alldeles stilla idag. I morse när klockan ringde klockan 6 hade temperaturen i min lägenhet gått ner till behagliga 26 grader i alla fall, men det var bara att bita sig i läppen och gå ut i värmen igen. På kontoret har jag 32 grader just nu, det är lite att ta i även för mig faktiskt.


Idag är en bra dag för att läsa handlingar, det är alldeles tomt på kontoret och jag har en liten bunt som jag inte hunnit med ännu. Till handling.

Förresten, idag är det 10 dagar till OS börjar. Jag är inte särskilt intresserad alls av OS om sannigen ska fram men vad som är intressant med OS i år är att spelen går av stapeln i Kina. Kinas diktatur stat har fått ögonen på sig och det är intressant att följa den debatt som pågår där resten av världen försöker sig på en demokratiseringsprocess.

Inga kommentarer: