torsdag 19 juni 2008

Vem la locket på?


Sitter på tåget ner till Blekinge nu, mitt illamående är bättre men det känns fortfarande som det sitter en liten elak tomte i mitt huvud och bankar för att komma ut. Har hunnit titta på två filmer hittills, semestern har börjat!


Fundera lite på hur vädret kommer bli till midsommar, utanför fönstret hänger molnen tungt och det känns som om någon lagt ett stort grått lock över halva Sverige. Förra året fick hela midsommarfirandet flytta in i ett vagnsskjul, och jag har aldrig sätt så mycket regn på en gång. Men det är något visst med att fira svensk midsommar i ösregn det med, i grund och botten är det ju inte vädret det hänger på utan vilka man firar med och hur.

Det blir min tredje midsommar med Roger och hans stora bullriga familj och det känns verkligen som en bra tradition. Min familj har inga riktiga traditioner och nu när jag håller på att skaffa mig några så känns det riktigt bra.

Inga kommentarer: