torsdag 5 juni 2008

Jag är så glad att jag slipper studenten!

Vilken lunch. Jagade genom stan på cykel med en påse suchi på styret, bara det är en konst! Bråttom som vanligt och mitt i student tåget, det tog sin stund och jag var tillslut tvungen att kliva av och leda cykeln. Polisen är ganska syssta på studenten men jag såg faktiskt ett par vagnar som blev stoppade, tur var väl det då några stackars överförfriskade tjejer var på väg över kanten av för lite vatten, för mycket bubbel och en tok varm sol idag.

Min egen student har jag inte riktigt haft, jag har en gymnasieexamen men jag anser mig aldrig riktigt ha tagit studenten då jag gick om gymnasiet på en folkhögskola. Jag, min bror och min kusin gick ut samma dag i tre olika städer. Jag själv i Blekinge, tanken var att jag skulle hinna flyga hem till Västerås och var med på min brors student i alla fall men jag blev fast på Kallinge flygplats i 9 timmar, kom hem då alla skulle gå och lägga sig...en student att minnas ;)

Inga kommentarer: