måndag 16 juni 2008

Helgen i korthet


Oj vilken helg det har varit, jag som bara hade tänkt slappa och sova. Istället har jag varit utomhus mest hela tiden, fantastiskt.

Ska jag försöka sammanfatta min helg så har det varit vattenfestival, hundar, bilar och hästar...


Jag har haft det stora nöjet att låna min pappas hund nästan hela helgen, Tikuana är en 8 månaders Malaloute och ser ut som en stor kramgo varg. Han är bara en liten valp men stor som en ponny och det har han inte riktigt förstått ännu ;)

Jag tycker det är kul att låta hunden prova på nya situationer så vi har övat på en massa saker i helgen, bland annat har vi gått genom ett stort festivalområde med barn, hundar godis och karuseller vilket gick jättebra. Vi har tränat aportering i vatten och hälsat på hästar, allt gick bra enda tills hunden slickade på ett el stängsel...

Jag har fått rida ponny i går också, det ömmar i rumpan och jag går som en cowboy idag, men roligt var det. Tusen tack för alla hjälpen med hundar och hästar Carro, Matilda, Sverre och Paula!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv föt taxi och trevligt sällskap ;)