tisdag 27 maj 2008

Hundar och bilar

Nu har jag körkort och då vill jag ha bil, men det var inte så enkelt att skaffa en som jag kanske hade trott från början!
Först har
jag varit inne på blocket, en massa vänner har tipsat mig om att det är här man ska köpa sin bil till ett bra pris. Nu var det kanske inte så lätt eftersom jag inte har en aning om bilar mer än vad det är för färg på dem. Idag har jag därför varit hos en Toyota handlare för att faktiskt titta på bilar med lite garanti.
Vad blev resultatet, jag är mer förvirrad är någonsin. Först och främst har jag nu blivit övertalad om att nyare bilar drar mindre bensin och håller längre...men de kostar förbaskat mycket mer!

Min pappa har hjälpt mig att leta bil och sedan bjöd han på middag mot att jag gick ut med hunden vilket jag nappade på. Gratis mat som någon annan lagar och två härliga timmar i naturen med en hund...tre flugor i en smäll!

Inga kommentarer: