söndag 25 maj 2008

Helgen är slut

Så var ytterligare en helg över, jag skulle ha målat ett hus men det kom en massa andra saker i vägen så husmålandet är skjutet på till nästa helg. Den som väntar på nått gått väntar aldrig för länge.
Lägenheten har hunnit få sig lite upppiffning med hjälp an mattor, vaser och en ny sittpuff. Har även löst bristen på hallampa. Nu återstår bara installeringen..lampan ska vara i taket och jag var lite väl kort för att få upp den utan stege.

I går var jag på en middag där det senaste krigsläget på Sri Lanka avverkades medan Schlagerfestivalen höll på för fullt. Under omröstningen av schlagern kom vi inte helt otippat in på Europas geografi och avgränsning. Länderna på Balkans röstning på varandra kan inte helt vara en slump år efter år utan har klara och tydliga politiska kopplingar. Vi får se om jag orkar ge mig in i den diskussionen imorgon, nu väntar en bunt med papper på att läsas.

Inga kommentarer: