tisdag 15 april 2008

Jag har betalt!


Nu har jag gjort det, för första gången i mitt liv har jag nu anmält TV innehav!

Jag tycker inte om radiotjänsten och jag är av princip emot TV-licens men vad som väger tyngre är mitt motstånd mot civilolydnad, därför betalar jag nu.

Det är ju inte så att jag plötsligt skaffat TV eller fått för mig att betala nu bara för att jag är förtroendevald, nej det är så att jag för första gången i mitt liv står som ensam på ett hyreskontrakt och måste ha licensen i mitt eget namn.

Men svider i hjärtat det gör det...och i plånboken, 2032 kr ska jag betala till publicservice....

Jag tycker visst att man ska betala för det man titta på men då ska man också få betala för det man vill titta på. Nu tvingas jag betala för kanaler jag kanske aldrig kommer titta på, pengar som sponsrar dålig TV medans de program jag vill se på är reklamfinansierade och bygger på att människor faktiskt tittar på dem. Usch staten, ändra på det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen börjar du bli vuxen!