fredag 7 mars 2008

Svenska mässan i Göteborg

Gud vad mycket folk det är här, jag blir alldeles snurrig!

Första seminariumet är avklarat och jag har hunnit rapportera av till sekretariatet eftersom jag varit bisittare. Min roll var att sammanfatta seminariets innehåll och dessutom skriva ner alla frågor och svar som kom under frågestunden samtidigt som jag skulle hålla ordning på utvärderingslistor och talarpresenter... Tror jag klarade det "the Åsa way"!

Seminariet var intressant iaf, dels tog Tobias Billström upp den nya lagstiftningen som kommer gälande anhöriginvandring och arbetskraftsinvandring och sedan Peter Danielsson, kommunstyrelsens ordförande i Helsingborg som tog upp det lokala exemplet från en stad med många utalandsfödda.
Det är kul att Moderaterna äntligen tar den här frågan på allvar och ser möjligheterna med invandring men även de utmaningar som kan komma upp längs vägen. Jag tror verkligen att vi kommer stå redo med en ny politik för detta innom en väldigt snar framtid.

Upps, nu dök Tobias Billström upp bakom mig...

Inga kommentarer: