torsdag 20 mars 2008

Påskledig


Nu är jag på väg, 4 härligt hellediga dagar. Om jag nu lyckas vara ledig, mitt jobb rullar liksom på jämt på gott och ont! Sitter på tåget nu och ser Sverige swischa förbi utanför mitt fönster. Sverige är verkligen vackert, himmlen är fyld av små moln mot en isblå bakgrund. Små stugor, stora hus...tror jag såg en bäver, men det kan varit en sten också ;)
Bilden är en av alla gammla nedlagda industrier som man passerar utefter spåret. Tänk vilket oerhört kultur arv som finns i Sverige bara utmed järnvägsrälsarna.
Utsikten, det vill säga när jag inte mår illa av att åka tåg är nog det enda positiva annars. När det kommer till resande är jag en riktig miljöbov, jag älsar att flyga och jag är inte sådär super bejublad av att åka tåg. Ett av mina stora mål här i livet är att åka transibiriska järnvägen, undrar om det egentligen är en så klok idee?

Inga kommentarer: