tisdag 18 mars 2008

Knasigt väder


Jag gick från jobbet och vädret var lite mulet men uppehåll, inte så kalt utan ganska behagligt. Handlade lite mat och gick ut igen, gigantiska julaftonsflingor som singlade ner...fortsatte till busshållplatsen, då började det hagla. En minut efter det så började det sakta falla julaftonsflingor igen, ni vet sådana där stora luftiga som verkligen ser ut som stjärnor.

När jag klev av bussen hemma så var det uppehåll igen och kretsloppet verkade börja om igen...Skumt med intressant, jag kanske skulle blivit väderflicka istället!


Såg på nyheterna att det ska bli en riktigt ruskigt påskväder. Jag ska ner till Blekinge och på väderkartan såg det ut som jag kommer blåsa bort i helgen, vi får väl se. Efter alla stormar som varit senaste åren så är det inget som skogsbönderna ser fram emot, jag däremot skulle vilja sitta inne med en god bok under ett helt gäng stearinljus, romantiskt. Dessvärre fick jag reda på att en rejäl storm även innebär burksoppa på stormkök, knäckebröd till oändlighet och en toalett som inte går att spola...helt plötsligt känns det inte så romantiskt längre!

Inga kommentarer: