torsdag 28 februari 2008

Vilse på landet

Nu har jag lämnat kommunhuset i Ronneby och min gode vän Christoffer som gav mig en liten rundtur i kommunhuset...kändes lite som ett bibliotek från 70-talet. Han dessutom spilla lite kaffe igen på mina nytvättade jeans och äta en macka, en bra start på dagen. Sen bar turen vidare till annan ort i Blekinge där jag återigen kuggade teoriprovet hos Vägverket, denna gång med 1 fel....jag är inte bitter inte alls, särskillt som jag ändrade mig i sista sekund på två frågor!

Nu sitter jag på ett bibliotek med skrikande barn runt mig och en mystisk liten familj bredvid mig som påminner mig om vikten av att kommunerna tillhandahåller en bra socialtjänst. Jag kanske har förutfattde meningar om vissa familjer, men barn ska inte behöva vara föräldrar till sina föräldrar!

Inga kommentarer: