onsdag 31 januari 2018

Mot Island

Dags att lämna Sverige igen. Denna gången bär det av mot Island på en så kallad talmansresa. Det betyder att riksdagens Talman tar med sig några riksdagsledamöter till ett annat land där de träffar andra parlamentariker, regeringsföreträdare och företagare. Beroende på talman så görs några sådan här resor varje år till främmande länder och nu har turen gått till mig att få följa med.
Jag sitter nu och väntar på ett försenat plan som ska ta mig och fyra kollegor till Reykjavik. Otroligt spännande och ett välkommet avbrott det vanliga riksdagsarbetet. Jag har heller aldrig varit på Island.
 Lämnade Riksdagen tidigare i dag där årets motionsbetänkande om jakt och viltvård debatterades. Eftersom jag inte visste hur lång tid debatten skulle ta fick jag låta kollegan Sten Bergheden debattera istället för mig. Lite ledsen över att jag inte kunde ta den själv men det kommer fler debatter framöver för mig. Nästa gång jag är i kammaren kan vara redan nästa vecka...

Inga kommentarer: