måndag 8 januari 2018

God fortsättning

Vilken härlig och lång julhelg det har varit. I år har jag för första gången varit utomlands över både jul och nyår och det har varit helt fantastiskt. Visst är det lite konstigt att vakna upp till palmer och sandstränder istället för vinterrusk och släktkalas men i år var det precis vad jag behövde.
Det har varit ett riktigt pissår faktiskt och jag vet inte hur många gånger jag skrivit här om hur trött jag är och därför behövdes ett rejält miljöombyte och flera lugna dagar sammanhängande.
Jag har självklart inte kunnat hålla mig från att jobba en del men nu utan press och krav vilket varit skönt. Tidiga kvällar och långa sovmornar och inga släktingar var helt rätt medicin.

Nu är jag hur som helst tillbaka i vardagen igen och den här veckan blir lite av en mjukstart. Det har lagrats på lite saker som ska skrivas och läsas vilket jag ska göra denna vecka. Dessutom har jag en del saker som måste förberedas inför kommande veckor som kommer bli desto mer hektiska och det är skönt att kunna börja arbetsterminen med en tom mailbox och några kort i rockärmen. Nu är det dessutom valår och tempot kommer öka allt mer inför först mandatperiodens sista kammardebatter, Almedalen och i augusti drar sedan valrörelsen igång i ett rungande tempo. Det ska bli både spännande och roligt fram till valet nu och jag är tacksam över att gå in i denna period mer utvilad än på länge.

Tråkigt nog så har Blogger fortfarande inte uppdaterat sina appar för senaste IOS systemet så jag kan inte uppdatera med bilder från telefonen vilket gör läsningen så mycket tråkigare och jag ber om ursäkt för detta.
Rekommenderar er att följa mig på Instagram för fler bilder, inte helt oväntat heter jag asacoenraads där också.

Varmt välkomna tillbaka till bloggen och en spännande vår med mig i politiken.

Inga kommentarer: