onsdag 18 oktober 2017

Pettersbergsskolan i Riksdagen

Ny Stockholmsvecka och som vanligt rusar tiden på och jag har tusen bollar i luften. Jag är riktigt trött efter förra veckan och det märks att kroppen börjar ta stryk igen. Men det är bara att köra på ett par veckor till innan jag ska ha några välbehövliga dagar ledigt.



Den här veckan har jag haft glädjen att ta emot min gamla högstadieskola St:Ilian i riksdagen. Ja, sedan några år tillbaka heter skolan i och för sig Pettersbergsskolan men det spelar ingen roll. Tre klasser passade på att göra riksdagen lite osäkrare idag, fyllda med frågor och funderingar på vad det är vi jobbar med egentligen. Roligt att få både förklara och berätta om demokratin verkstad.

Kvällen tillbringades med moderaterna i MJU, det blev både thailändskt och rundpingis. En annorlunda men trevlig tillställning.

Inga kommentarer: